Blog Anita de Vos

26 juni 2017

Op zoek naar voorstanders van Brouwerseiland

Het is een discussie die al jaren loopt. Mag Brouwerseiland er nu wel of niet komen? Gaat het nu wel of niet goed zijn voor de lokale economie en het toeristisch product van Schouwen-Duiveland? Zowel voor- als tegenstanders gaan met verschillende onderzoeken de strijd aan om hun gelijk aan te tonen. Onderzoeken, uitgevoerd door gerenommeerde bureau's, maar steeds in opdracht van belanghebbenden in positieve of negatieve zin. De uitkomsten verschillen dan ook sterk van elkaar.

8 juli 2016

Coffeeshopbeleid Schouwen-Duiveland aan vernieuwing toe

Enige tijd geleden werd bekend dat een ondernemer van plan is een coffeeshop te vestigen in voormalig restaurant De Zeelandbrug aan de Weg naar de Val in Zierikzee. De SP-fractie heeft naar aanleiding van de vergunningsaanvraag het onderwerp coffeeshopbeleid op de agenda van de Commissie Samenleving en Bestuur gezet. Niet om inhoudelijk deze vergunningsaanvraag te bespreken maar om met elkaar in een openbare vergadering van gedachten te wisselen over het huidige beleid wat betreft coffeeshops op Schouwen-Duiveland.

5 mei 2015

Het spel rond Brouwerseiland

Op de agenda voor de raadsvergadering van 30 april 2015 stond een onderwerp dat overduidelijk iets losmaakt onder inwoners, recreanten, ondernemers maar ook zeker binnen de lokale politiek. De volle publieke tribune in het gemeentehuis was getuige van een merkwaardig schouwspel.