SP protesteert tegen TTIP

15 juli 2015

SP protesteert tegen TTIP

Leden van SP Schouwen-Duiveland hebben woensdag samen met leden van andere Zeeuwse afdelingen op het Abdijplein in Middelburg geprotesteerd tegen het Transatlantic Trade & Investment Partnership (kortweg TTIP) dat de Verenigde Staten en Europa willen sluiten.

Aanleiding was de informatieve bijeenkomst over TTIP die de Commissaris van de Koning Han Polman had georganiseerd. Een medewerker van de Amerikaanse ambassade, Blake Johnston en D66-Europarlementariër Marietje Schaake waren daarbij aanwezig om het uitgenodigde gezelschap van Zeeuwse politici en ondernemers bij te praten over dit handelsverdrag. Echter, zowel D66 als de Verenigde Staten zijn er veel aan gelegen TTIP zo snel mogelijk gerealiseerd te zien.

Om deze reden organiseerde de SP een tegengeluid. Een geluid om de vele zorgen en vragen die rond TTIP leven duidelijk te maken. Het is niet voor niets dat ruim 2,1 miljoen mensen reeds het Europese burgerinitiatief STOP TTIP tekenden.

De actievoerders vroegen de Commissaris van de Koning vanuit zijn functie en verantwoordelijkheid het Zeeuwse bedrijfsleven vanmiddag niet slechts te fêteren op een mooi en goed lopend verhaal over TTIP. Met zo’n eenzijdig verhaal zou hij niet alleen de genodigden tekort doen maar ook meewerken aan de uitverkoop van onze democratie.

Meer info op de website van SP Zeeland