18 oktober 2018

Open brief aan Aad van der Wouden, 15 oktober 2018

Dat was me het stukje wel. Het betreft het onbezonnen redactionele commentaar van Aad van der Wouden in de Wereldregio van 12-10-2018 over de kwestie Duinrand. Was het commentaar gebaseerd op feiten? Nee, want het was al drukklaar toen de gemeenteraad op donderdagavond na tien uur aan de behandeling begon van het collegevoorstel over Duinrand.
13 april 2018

SP botert niet met de Boterhoek

De presentatie over het wellness center ‘De Boterhoek’, gisteravond voor de raadscommissie en publiek in het gemeentehuis van Schouwen-Duiveland versloeg met afstand de gladde presentatie van het Brouwerseiland plan.

26 juni 2017

Op zoek naar voorstanders van Brouwerseiland

Het is een discussie die al jaren loopt. Mag Brouwerseiland er nu wel of niet komen? Gaat het nu wel of niet goed zijn voor de lokale economie en het toeristisch product van Schouwen-Duiveland? Zowel voor- als tegenstanders gaan met verschillende onderzoeken de strijd aan om hun gelijk aan te tonen. Onderzoeken, uitgevoerd door gerenommeerde bureau's, maar steeds in opdracht van belanghebbenden in positieve of negatieve zin. De uitkomsten verschillen dan ook sterk van elkaar. En toch zal de gemeenteraad van Schouwen-Duiveland naar alle waarschijnlijkheid komende donderdag 29 juni een definitief 'Ja' of 'Nee' gaan geven.

8 juli 2016

Coffeeshopbeleid Schouwen-Duiveland aan vernieuwing toe

Enige tijd geleden werd bekend dat een ondernemer van plan is een coffeeshop te vestigen in voormalig restaurant De Zeelandbrug aan de Weg naar de Val in Zierikzee. De SP-fractie heeft naar aanleiding van de vergunningsaanvraag het onderwerp coffeeshopbeleid op de agenda van de Commissie Samenleving en Bestuur gezet. Niet om inhoudelijk deze vergunningsaanvraag te bespreken maar om met elkaar in een openbare vergadering van gedachten te wisselen over het huidige beleid wat betreft coffeeshops op Schouwen-Duiveland.